"Vďaka týmto zmenám sa očakáva podstatné zvýšenie bezpečnosti
účastníkov cestnej premávky, zlepšenie podmienok pre cyklistov a
čiastočná redukcia tranzitnej dopravy. Dôjde tým aj k skvalitneniu
života obyvateľov a návštevníkov centra mesta," uvádza mesto.
Zóna najvyššej dovolenej rýchlosti 30 km/h sa bude týkať centra mesta,
pôjde o ulice Kováčska, Mäsiarska, Vodná, Orlia, Štefánikova (horná časť
nad korytom bývalého Mlynského náhonu, nevzťahuje sa na tú časť ulice,
po ktorej jazdí MHD), Zbrojničná, Baštová, Alžbetina, Poštová, Vrátna,
Tajovského, Timonova, Grešákova, Murgašova, Bočná, Pribinova,
Rooseveltova, Čajkovského, Drevený trh, Krmanova, Puškinova, Stará
Baštová, Podtatranského, Kasárenské námestie, Hradbová, Dominikánske
námestie a Mojmírova.
"V rámci Stratégie rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice,
ktorá bola jednomyseľne schválená mestským zastupiteľstvom minulý rok,
sme navrhli pravidlá a lokality na zavádzanie opatrení ako takzvaných
zón 30, obytných, respektíve peších zón formou zdieľaného priestoru
alebo zjednosmernenia ulíc," povedal riaditeľ magistrátu mesta
Košice Marcel Čop s tým, že stratégia počíta s maximálnou povolenou
rýchlosťou 30 km/h aj v obytných zónach. Na tento účel boli vytypované
obslužné cesty najmä vo vnútri sídlisk. "Konkrétny plán zavádzania do praxe bude závisieť od podnetov obyvateľov alebo starostov mestských častí," dodal.
V zmysle upokojovania dopravy v centrálnej mestskej zóne dôjde aj k
doplneniu značenia pešej zóny. V rámci nej bude povolený vjazd len
zásobovacím vozidlám, ktorým to umožní dopravná značka výlučne v noci a
ráno medzi 22.00 až 9.00 h. "Pešia zóna bude okrem Hlavnej ulice
vyznačená aj na týchto uliciach, respektíve ich častiach: Františkánska,
Poštová, Biela, Uršulínska, Univerzitná, Alžbetina, Hrnčiarska,
Mlynská, Zvonárska, Vrátna, Štúrova a na Námestí Osloboditeľov," uvádza mesto. Nepôjde o rozšírenie samotnej pešej zóny.
Cyklistom bude umožnená jazda v pešej zóne maximálnou rýchlosťou 10
km/h. V prípade potreby budú musieť zosadnúť z bicykla, aby neohrozili
chodcov a neobmedzili ich v pohybe. Chodci môžu cesty v pešej zóne
využívať v celej ich šírke.